Storytelling
Als het niet schuurt is er ook geen verhaal. Zonder emotie geen beweging. Vertellen is geen kunst, het is een ambacht.
Iedereen heeft een verhaal. Jij ook.
Je vormt je werkelijkheid naar de verhalen die je bedenkt over jezelf en over je omgeving. Als je je daar bewust van wordt, kun je die verhalen zien. Sommige verhalen belemmeren jouw groei. Anderen geven je juist kracht om te inspireren. Dat gelft niet alleen voor mensen, maar ook voor merken.
Verhalen vormen de basis van ons menselijk bestaan. Onze hersenen zijn eeuwenlang afgestemd op het luisteren naar verhalen. Denk maar eens hoe vernuftig merken gebruik maken van storytelling om hun producten te verkopen. Een verhaal werkt immers direct in op je oerbrein, op je emoties.
In het verleden heeft De Wind verschillende mooie marketingactivaties mogen ontwikkelen voor klanten als Reckitt Benckiser, Beiersdorff en Kruidvat. Denk aan een strip over de jeugd van Johan Cruijff. Een kinderboek van Angela Groothuijzen, een autobiografisch boek van Peter R de Vries, een influencer boek met Vera Camilla, Serena Verbon en Cynthia Schultz voor Etos, of een nieuwe roman van Heleen van Royen speciaal ontwikkeld voor Kruidvat. We schuwen geen enkel verhaal om ons doel te bereiken, uiteraard alles in het ethische.